Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, fredag 09. april, 2021, 08:11 (242 dage siden) @ Svend

Presse?? Med to tog pr time i hver retning (et passagertog og et godstog) er rigelig plads på skinnerne :-) :-)

En af ministrene sagde at de har lyttet til partierne.

Som I måske kan huske er Venstre af en eller anden (politisk?) grund brændt varm på dobbeltspor Tinglev-Padborg. Og hvis de nu endelig vil have noget jernbane, så skal de da have det :-)

Og så giver det vel trods alt kortere rejsetid, og mere fleksibilitet til at fastlægge køreplaner.

Sidst, men ikke mindst, har godsbranchen talt om at det giver det en vis redundans ved fejlsituationer, som f.eks. når et godstog afsporer og flænser et par km. bane op. - Uheldigvis kan de vel først være færdige samtidig med at Femern er klar. Så den redundans er ikke så meget værd.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
DSB MH408

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen