Jernbanegods (Trafikpolitik)

af Svend @, fredag 09. april, 2021, 00:06 (28 dage siden) @ Niels Bak

Der tænkes nok på det dertil hørende overhalingsspor.


Jo givet... Men for godstogene er det vel ikke en fordel at de skal holde for at overhales... Mere det jeg tænker.


Nja. Det bevarer vel kapaciteten, men sænker hastigheden. Til gengæld bliver ombygningen af Kastrup vel en fordel for de østgående godstog, der ikke længere skal krydse over hovedsporene for at benytte godsshunten.

Til gengæld er der i dag en del restriktioner ved kørsel med godstog gennem perronsporene (de nuværende). Enten vil det medføre problemer eller også skal myndighederne gøre reglerne mindre restriktive.

Kan vi få lov til at se de personer, der i sin tid var med til at udforme de nu underdimensionerede anlæg :-) Dengang byggede man nærmest på bar mark og havde - hvis fantasien havde rakt - haft masser af muligheder for at bygge et ordentligt jernbaneanlæg. Men der skulle måske spares .....?

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen