Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanegods (Trafikpolitik)

af Svend, 9/4 2021, 00:06 (1117 dage siden) @ Niels Bak

Der tænkes nok på det dertil hørende overhalingsspor.


Jo givet... Men for godstogene er det vel ikke en fordel at de skal holde for at overhales... Mere det jeg tænker.


Nja. Det bevarer vel kapaciteten, men sænker hastigheden. Til gengæld bliver ombygningen af Kastrup vel en fordel for de østgående godstog, der ikke længere skal krydse over hovedsporene for at benytte godsshunten.

Til gengæld er der i dag en del restriktioner ved kørsel med godstog gennem perronsporene (de nuværende). Enten vil det medføre problemer eller også skal myndighederne gøre reglerne mindre restriktive.

Kan vi få lov til at se de personer, der i sin tid var med til at udforme de nu underdimensionerede anlæg :-) Dengang byggede man nærmest på bar mark og havde - hvis fantasien havde rakt - haft masser af muligheder for at bygge et ordentligt jernbaneanlæg. Men der skulle måske spares .....?

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak