Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, fredag 09. april, 2021, 09:53 (110 dage siden) @ Jensen123

Noget som helst mere ambitiøst mangler til gengæld helt (ud over at Kattegat skal undersøges i en separat proces), hvor der ikke engang er undersøgelser af mere visionære projekter som fx den supplerende S-togstunnel med. Det er som om man tror, at omstillingen til metrodrift med et snuptag løser alle problemer.


Men hvad menes der egentlig med "metrodrift"? På den centrale strækning og vel også Ringbanen kan man jo godt sige, at der allerede er metrodrift. På den centrale strækning kommer der et S-tog ca hvert andet minut i dagtimerne (når der ikke er sporarbejde og alt muligt andet, som ikke bliver løst uanset, hvad man kalder driften).

Er "metrodrift" et andet ord for førerløse S-tog? Eller at der på hele S-banen skal køre tog hver 90. sekund?


Som jeg lige husker det, er der tale om fem minutters drift, som på ringbanen. Hvordan det harmonerer med kapaciteten i røret ved jeg ikke.

7,5 minutter.

[image]

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing - Rødby - Puttgarden 250 km/t
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen