Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 10/4 2021, 07:16 (1115 dage siden) @ Bent Jensen

Jeg tror næste gang der må Ekstra bladet stille op de kan det hele bedre og billigere
Køre til tiden altid og lave en bedre jernbane, man skulle tro at det er et tag selv bord.
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Generelt er jeg heller ikke meget for Ekstra Bladets journalistik. (hvis man kan kalde det for det). Men lige denne udtalelse fra Joachim B Olsen om det politiske spin i trafikforlig giver jeg ham ret. Det er alt det samme der omtales som fantastisk flere gange gennem årene uden stadig at være besluttet. Det ville klæde politikerne (hvis du spørger mig) hvis man sagde... Det her det er det nye... Alt det her det er gamle sager vi nu har fundet finansiering til. I stedet for at få det hele til at lyde som nye ting, bare fordi der ikke tidligere har været fundet finansiering.

Det var også omtalt i Besserwisserne på TV2 News. Som de sagde Billund banen jublede de over i Billund tilbage i 2014... 7 år siden... og intet sket (og nu så helt fjernet). Befolkningen er ved at være trætte af at høre de samme ting igen og igen og igen uden der reelt sker noget.

Men jeg vil så også kritisere medierne... Hvorfor bruger de så meget tid på et udspil, eller hvert fald i overskrifter ikke pointerer nok at det er et UDSPIL og ikke regeringen har besluttet. Som jeg tror menige borgere der ikke følger detaljeret med i hverken politik eller infrastruktur måske for fornemmelsen af. Alt for mange menige mennesker tolker det jo som besluttet. Ligeså Næstved - Rønnede motorvejen. Der var medierne oppe at køre for flere år siden og skrev NU kommer motorvejen... Dengang havde man lagt sig fast på en linjeføring, men ingen finansiering eller tidshorisont overhovedet... Så skal medierne ikke skrive NU kommer den... Igen det forvirrer den menige borger. Og når man hører de samme ting igen og igen og igen gennem årene, fra forskellige regeringer. Og der stadig ikke rigtig sker noget konkret, man ikke ser bulldozerne igang. Ja så mister man lidt tilliden til de store projekter og aftaler.

Mange af os herinde følger lidt mere detaljeret med og ved det kun er udspil osv. Men tror mange menige borgere der lige overhører nyhederne flyvsk osv. De forstår ikke lige hvorfor de hører de samme ting om færdiggørelse af motorvejen til Kalundborg. Det sagde de jo også for 10 år siden (eller hvornår det nu var). osv osv osv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak