Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, lørdag 10. april, 2021, 13:59 (26 dage siden) @ Rail

Hvilket er noget gammeldags sludder, da 250 km/t tog i vore dage sandsynligvis vil være bedre motoriseret end 200 km/t tog, og dermed have samme accelertion. Men det illustrerer ret godt at man i ministeriet ikke er klar over dagen situation for materiel. Sådan som Lasse så ofte her har fortalt os er tilfældet.


Hvilket 250 km/t-tog accelerer hurtigere end et tilsvarende 200 km/t?

Hvis du køber et "standard" 200 km/t togsæt, og sammenligne med et tilsvarende, men 25% kraftigere motoriseret (og 25% højere gearet) 250 km/t togsæt, vil startaccelerationen være den sammen.
Men hvor 200 km/t togsættet vil kunne holde startaccelerationen indtil f.eks. 80 km/t, så vil 250 km/t togsættet kunne holde accelerationen indtil 100 km/t før den begynder at falde.
250 km/t togsættet vil således accelerere bedre end 200 km/t togsættet ved hastigheder over 80 km/t.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen