Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Rail, lørdag 10. april, 2021, 14:05 (108 dage siden) @ Poul Brandt

Hvilket er noget gammeldags sludder, da 250 km/t tog i vore dage sandsynligvis vil være bedre motoriseret end 200 km/t tog, og dermed have samme accelertion. Men det illustrerer ret godt at man i ministeriet ikke er klar over dagen situation for materiel. Sådan som Lasse så ofte her har fortalt os er tilfældet.


Hvilket 250 km/t-tog accelerer hurtigere end et tilsvarende 200 km/t?


Hvis du køber et "standard" 200 km/t togsæt, og sammenligne med et tilsvarende, men 25% kraftigere motoriseret (og 25% højere gearet) 250 km/t togsæt, vil startaccelerationen være den sammen.

Men du kan også købe et 25 % kraftigere 200 km/t togsæt?

Men hvor 200 km/t togsættet vil kunne holde startaccelerationen indtil f.eks. 80 km/t, så vil 250 km/t togsættet kunne holde accelerationen indtil 100 km/t før den begynder at falde.
250 km/t togsættet vil således accelerere bedre end 200 km/t togsættet ved hastigheder over 80 km/t.

Hvilket togsæt er det du taler om? det lyder som en ret teoretisk øvelse du har gang i?
Jeg har efterhånden set data på utroligt mange tog og det du skriver passer ikke med den virkelighed der findes.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen