Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Rail, 10/4 2021, 13:33 (1074 dage siden) @ Svend

Presse?? Med to tog pr time i hver retning (et passagertog og et godstog) er rigelig plads på skinnerne :-) :-)


En af ministrene sagde at de har lyttet til partierne.

Som I måske kan huske er Venstre af en eller anden (politisk?) grund brændt varm på dobbeltspor Tinglev-Padborg. Og hvis de nu endelig vil have noget jernbane, så skal de da have det :-)

Og så giver det vel trods alt kortere rejsetid, og mere fleksibilitet til at fastlægge køreplaner.

Sidst, men ikke mindst, har godsbranchen talt om at det giver det en vis redundans ved fejlsituationer, som f.eks. når et godstog afsporer og flænser et par km. bane op. - Uheldigvis kan de vel først være færdige samtidig med at Femern er klar. Så den redundans er ikke så meget værd.


Ingen tvivl: Det vil i givet fald være et politisk projekt. Og ikke hverken det første eller sidste der vil være eller blive set ;-)
Rent trafikalt er det tæt på at være unødvendigt. Er der mange penge på statens kistebund, vil der kunne findes projekter, som giver langt større nytte.

Unødvendigt er nok en stramning indtil Femern åbner, men det kræver nok at man har prøvet at lave en køreplan for strækningen ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak