Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 9/4 2021, 11:13 (1075 dage siden) @ Niels Bak

Jeg synes det er pænt godt klaret at blive fornærmet over at nogen vil øge frekvensen af S-tog :-P

Det kommer jo an på, hvordan man rejser. Skal jeg fra Østerport til Vesterport, så er det fløjtende ligegyldigt med køreplan (og der har jeg jo allerede 2 minutters drift i dagtimerne), men skal jeg fra Østerport til Ballerup, så spiller køreplanen en rolle. Og så er det jo nemmere at huske, at toget kører minuttal 3 hvert 10. minut end at det kører hvert 7½ minut.

Nogen vil så hævde, at ventetiden på perronen ikke spiller nogen rolle - det synes jeg nu det gør.

Skal man videre med bus eller andet tog/lokalbane, så er det ligegyldigt, at der er metrodrift på S-banen - for jeg skal alligevel fange lige præcis dét S-tog, som passer med lokalbanens (halv)timedrift. Der vil jeg så hellere have hurtigtog. Som jeg har nævnt før, så kan jeg på en lørdag/søndag nå næsten helt til Karise fra København på den tid, som bumletoget linie A er om at komme fra Østerport til Køge. Metrodrift ændrer ikke på, at bilen altid vil være mere attraktiv.

Og helt generelt, så synes jeg pengene er bedre brugt på fx Express-tunnellen end på at lave metrodrift på det eksisterende S-banenet. Selv med metrodrift, så vil hele S-banen blive lagt ned, når der skal hentes en passager med ambulancen på Vesterport eller når linie B river en køreledning ned ved Nordhavn. Med et alternativ til Røret, så kan man bedre isolere fejl, ulykker, hændelser uden at hele S-banenettet skal lægges ned.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak