Elasticitet - 300 km/t kontra 250 km/t (Generelt)

af Jens Hansen, onsdag 13. januar, 2021, 13:56 (9 dage siden) @ Scharfenberg

så vidt jeg husker har en eller flere her i forum nævnt at det som DSB tidligere har angivet;

Som beskrevet i beslutningsoplægget af august 2014 er de årlige meromkostningerne ved højhastigheds-tog 300-400 mio. kr. Det skyldes blandt andet, at højhastighedstog pr. sæde er væsentligt dyrere end fjerntog, jf. afsnit 6.5.

https://www.dsb.dk/globalassets/om-dsb/rapporter/fremtidens-tog/beslutningsoplag-for-fa...

side 34, er forældet.

Også noget om acceleration, hvor de tog som er på markedet i dag, er væsentligt bedre i acceleration, selvom de også kan køre stærkt?

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen