Avatar

Elasticitet - 300 km/t kontra 250 km/t (Generelt)

af gaest, onsdag 13. januar, 2021, 21:23 (10 dage siden) @ My1202

Man anser det stadigt for meget naivt at tro man på samme bane kan køre blot 2 højhastighedstog på 250-300 km/h samtidig med 5-6 godstoge og diverse IC-tog og pendlertog pr. time.

Så ja - måske flere rejsende med højhastighedstoget - men givet langt færre med de andre passagertog som må vente på hrønt lys ligeså snart der er den mindste forsinkelse eller driftproblem.

Nævn blot ét sted hvor en strækning der allerede er kapacitetsmæssigt udfordret kan ombygges til både at huse højhastighedstog, lokaltog, godstog, La'er og sporspærringer uden at der reelt bliver tale om en større udvidelse, og ikke blot en "opgradering" til større strækningshastighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen