Elasticitet - 300 km/t kontra 250 km/t (Generelt)

af My1202, torsdag 14. januar, 2021, 11:57 (202 dage siden) @ mikedk2100

Heri ligger der 2 problemer.
1: Aktuelt overstiger antal af rejsende fra sjællandske byer langt det antal som ville køre fra Odense til København.


Har du nogen tal for, hvor mange der pendler med tog mellem Odense og København, og fx mellem Holbæk, Næstved, Slagelse og København?

Kan ikke lige finde det præcise tal for antal togrejsende.
Men i statistikbanken kan man se antal pendlere over f.eks. 50 km fra bolig til arbejde med bopæl i Odense.
Der var i 2018 11.500 af den slags rejsende (både bil, cykel og tog)

Fra Syd og Vestsjælland var der på tilsvarende måde (over 50 km mellem bopæl og arbejde ialt 23.800.

Så der er klart behov for bedre muligheder for pendlere på Sjælland end dem fra Odense!


2: Ønsker vi at folk skal bosætte sig hundrevis af kilometer fra deres arbejdsplads og dermed medvirke til øget forurening, udgifter til flere spor og motorveje eæler vil vi fremme at bolig og arbejdsplads lå indenfor rimeæig afstand?


Og hvad er rimelig afstand?

Ideelt skulle man kunne gå eller cykle. Men hold det på max 10 km.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen