Sikringsanlæg på Værslev

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/7 2021, 21:16 (1013 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


Jeg vil tillade mig at betvivle, at der fra 1959 til 1965 ikke skulle have været linjeblok mellem Værslev og Kalundborg.

Det vil jeg også. Jeg er blot ikke under min dataindsamling stødt på noget, der bekræfter det modsatte.

Hvis en ibrugtagningsdato er hentet fra anlægstegningernes dato for ‘Revideret efter udførelsen’, kan der godt være en difference på flere år.
F.eks. kunne travlhed på tegnestuen udskyde opretning af tegningerne ‘as built’. Eller ved en ændring kan tegningerne være omtegnet, hvorved de får helt nye datoer.


Anlægstegningerne har jeg ikke gennemgået.

Det vil glæde mig meget, hvis du kan finde oplysninger om forholdet, så også oplysningerne i jernbanekilder.dk kan blive ført ajour.

Har lige skimmet anlægstegningerne over linjeblokken mellem Kb og Væ igennem og følgende er gennemgående på tegningerne:

Konstr. Tegn. Kontr. Rev. efter udførsel
1960 -- 60 -- 64 -- 71

For stationssikringsanlægget i Værslev er tilsvarende gennemgående på tegningerne:

Konstr. Tegn. Kontr. Rev. efter udførsel
1963 -- 63 -- 64 -- 71

Det passer godt med at begge dele er ibrugtaget i 1965.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak