Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, tirsdag 06. august, 2019, 21:48 (17 dage siden) @ Henning T.

Som andre nævner vil man kun opnå en lille fordel ved at opgradere hastigheden, da der er ganske få gennemkørende tog. Skal man have hastigheden op skal man se mere på hvordan man reducere tiden ved stop og øger accelerationen.

Emnet kommer op fra tid til anden og man kan sagtens lave et "s-tog" til kystbanen der bruger de nuværende (og kommende) signaler og el. Udfordringen er nok mest at der ikke er noget oplagt sted at køre videre med den slags materiel syd for København H (udover Ørestad, Tårnby, Lufthavnen) og så vil det altid blive et kompromis mellem hvad man har brug for på Kystbanen og det øvrige net. Ellers skal man lave banen om til s-tog, men så skal samtlige perroner hæves og det vil nok være for besværligt alligevel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Sydfynske Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen