Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, 6/8 2019, 21:48 (1728 dage siden) @ Henning T.

Som andre nævner vil man kun opnå en lille fordel ved at opgradere hastigheden, da der er ganske få gennemkørende tog. Skal man have hastigheden op skal man se mere på hvordan man reducere tiden ved stop og øger accelerationen.

Emnet kommer op fra tid til anden og man kan sagtens lave et "s-tog" til kystbanen der bruger de nuværende (og kommende) signaler og el. Udfordringen er nok mest at der ikke er noget oplagt sted at køre videre med den slags materiel syd for København H (udover Ørestad, Tårnby, Lufthavnen) og så vil det altid blive et kompromis mellem hvad man har brug for på Kystbanen og det øvrige net. Ellers skal man lave banen om til s-tog, men så skal samtlige perroner hæves og det vil nok være for besværligt alligevel.

låst
3942 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak