Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, tirsdag 06. august, 2019, 21:48 (131 dage siden) @ Henning T.

Som andre nævner vil man kun opnå en lille fordel ved at opgradere hastigheden, da der er ganske få gennemkørende tog. Skal man have hastigheden op skal man se mere på hvordan man reducere tiden ved stop og øger accelerationen.

Emnet kommer op fra tid til anden og man kan sagtens lave et "s-tog" til kystbanen der bruger de nuværende (og kommende) signaler og el. Udfordringen er nok mest at der ikke er noget oplagt sted at køre videre med den slags materiel syd for København H (udover Ørestad, Tårnby, Lufthavnen) og så vil det altid blive et kompromis mellem hvad man har brug for på Kystbanen og det øvrige net. Ellers skal man lave banen om til s-tog, men så skal samtlige perroner hæves og det vil nok være for besværligt alligevel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
 Læs artiklen 
Hectorrail

Danske privatbaner

Læs historien om:
Haderslev Amts Jernbaner
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen