Avatar

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, lørdag 10. august, 2019, 22:24 (73 dage siden) @ Pyloriis

Tilsyneladende sætter de færreste spørgsmålstegn ved at bruge 20 mia. eller mere på et signalsystem som ikke er gennemprøvet.

Begge signalsystemer er i drift både i Danmark og udlandet, så at påstå det ikke er gennemprøvet er spin der ikke bliver mere sandt af at blive gentaget.
Der er nogle nye funktioner, der er tilføjet i de versioner vi implementerer i Danmark - funktioner der er nødvendige i vores baner og dem kan du så mene er uprøvede (det kører i Vendsyssel).
Hovedproblemet over alle på fjernbanen er at indbygning i IC3 er gået helt galt og har overskredet alle milepæle. Det er jo ikke et problem ved ERMTS som sådan, men et problem med den aldrende flåde DSB har.
På S-banen kan du sige at der er et software problem med de våde skinner, og jeg skal være ærlig og sige at det undrer mig at leverandøren ikke kan løse det hurtigere. Våde og fedtede skinner er jo ikke et specielt dansk problem, så det burde der være en løsning på.
Nu kører Metro-ringen ikke endnu, men den får CBTC også og der kommer i hvert fald Nordhavnslinien op at køre på overflden/højbane.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen