Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, 10/8 2019, 16:00 (1682 dage siden) @ mpp

Ja – Der er udstigning til begge sider på Ballerup station i togene mod Frederikssund. Det handler så mest om at de lokale forhold tillader det. Derudover har jeg også set en del tilfælde hvor folk smutter igennem et holdende tog for at komme over til togene mod byen. I Holte er der 3 spor hvor det midterste så bliver brugt til de tog, der vender på Holte station – det er så smart at skal man videre mod Hillerød kan man gå ud af på perronen på den ene side og kommer man fra Hillerød og skal skifte kan man gå over den anden perron.

Det er dog svært at se at fordelene ved at anlægge perroner på begge sider overstiger de omkostninger der er ved det. Selv på Nørreport fungerer trafikken jo og med cityringen vil der være færre der omstiger der. Det er smadder forvirrende med udstigning i den ene side og indstigning i den anden side i Munchen og der skal kun være få der misforstår det før det hele skrider – hvilket vel også er grunden til at man ikke rigtigt bruger det flere steder.

Som jeg skriver skal det være konsistent og ens ALLE stationer.
Ved at det er midterperronen man stiger af på og de 2 andre perroner man stiger på, kan man kun på stationer hvor flere linier passere have gevinst ved at blive stående.
Og gevinsten er at man kan stige ind i toget såsnart dørene åbnes og tilsvarende stige ud UDEN at komme i klammeri med cykler, barnevogne og andre som forsøger at komme ud.

låst
3137 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak