Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af steenth, søndag 11. august, 2019, 00:02 (1052 dage siden) @ Pyloriis

Jeg tror man skal tage de nemme løsninger først. Fx rejsekortproblemet, rettidighed og stabilitet. Hvorfor skal alle S-tog fx gennem Røret. Det smadrer jo hele S banen, når et tog strander der.


Enig omkring røret.
Men et flertal her i forummet mener jo at det er nødvendigt at kørefjern og regionaltog igennem til Østerport.
Men lod man S-tog benytte alle 4 spor reducerede man generne ved togstop.

Der virker ikke at du fatte pind omkring trafikafvikling. Hovedbanen har ikke kapacitet og plads til at alle tog vender der - det er derfor man sender tog til Østerport, Helgoland, Nivå og Helsingør, som samlet bedre kan håndtere rollen som endestation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Jernbanebøger

Internationale tog via Rødby Færge

Internationale tog via Rødby Færge. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak