Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af steenth, 11/8 2019, 00:02 (2165 dage siden) @ Pyloriis

Jeg tror man skal tage de nemme løsninger først. Fx rejsekortproblemet, rettidighed og stabilitet. Hvorfor skal alle S-tog fx gennem Røret. Det smadrer jo hele S banen, når et tog strander der.


Enig omkring røret.
Men et flertal her i forummet mener jo at det er nødvendigt at kørefjern og regionaltog igennem til Østerport.
Men lod man S-tog benytte alle 4 spor reducerede man generne ved togstop.

Der virker ikke at du fatte pind omkring trafikafvikling. Hovedbanen har ikke kapacitet og plads til at alle tog vender der - det er derfor man sender tog til Østerport, Helgoland, Nivå og Helsingør, som samlet bedre kan håndtere rollen som endestation.

låst
3687 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

HectorrailBillige jernbane T-shirts

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak