Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af steenth, lørdag 10. august, 2019, 20:01 (446 dage siden) @ Pyloriis

Det forslag skulle du have stillet inden de byggede boulevardtunnelen og S-banen i det hele taget.
Med andre ord: Du er alt for sent på den.


Ja & Nej.
Hvis vi ikke kan nytænke og lave ændringer så kommer vi ingen vegne!
Men tilsyneladende vil flertallet her i dette forum helst tilbage til tiden omkring K74 eller før!

Det layout af perroner bruges ikke specielt meget, da det er dyr og ikke giver specielt meget. Og der stadig bedst at gøre ved nyanlæg. Det er umuligt at gøre bagefter, hvis man ikke har forberedt det. Som andre har skrevet, på S-tog er det kun København H og Nørreport, hvor det kunne have været relevant. Men begge steder er det svært at finde plads til det. Det kræver flere elevatorer til at betjene perronerne. Og det er ikke noget specielt stort problem.

Jeg har tjekket lister med den ren form af det perronlayout. Se fx listen her. Hvis det have været en meget god ide, ville det have været mere udbredt end det er.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen