Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, 10/8 2019, 09:30 (1950 dage siden) @ Frank Poulsen

Skal jeg ikke kunne sige, men grunden til man kun hører om de ting er jo dem der giver store forsinkelser for alle tog. Når det kun er nogle der rammes, så er det jo ikke noget der ryger ud i medierne på samme måde.

Men forslaget om et 3. spor fandt- ikke overraskende- særlig stor genklang i dette forum af tilsyneladende ældre herrer.
Så dette "forslag" lider givet samme skæbne.
Men inspireret af en nylig tur med S-banen (S8) fra Bruxelles så jeg hvordan man på flere af stationerne kunne benytte dørene såvel i venstre side som i højre samtidigt.
Det sammen med hvordan man får mange personer (60+) hurtig ud af ekspresselevatorer ved at man kun kan gå ind i den ene side og kun ud i den anden, fik mig til at tænke på, hvordan man kunne få især S-toget til at bruge kortere tid på den enkelte station.

Perron i midten hvor man altid stiger ud til venstrr i togets køreretning og perron på h.h. hver side af de 2 spor for indstigning.
Så mens man stiger ud til venstre side i kørselsretningen stiger nye passagerer på i højre side. Det burde halvere holdetiden på stationen.

Det kræver noget ombygning, men vil reducere holdetiden så meget at man kan undgå gennemgående tog.

låst
3634 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere
ContecRail

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak