Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, lørdag 10. august, 2019, 22:27 (239 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg tror stadig at 2-3 min er fuldstændig irrelevant for at man får folk i togene. Det afgørende er at rettidigheden og stabiliteten bliver til at stole på og det hedder 95% eller deroppe omkring, og ikke 80... Så kan man godt leve med 2 min mere. Men det kan selvfølgelig være jeg er ene om at have den holdning :)

Enig - rettidighed er afgørende.
Men kan du sammen med nye signaler, nye tog og mit forslag tilsammen skære 6-10 min af køretiden fra f.eks. Allerød til Hovedbanegården vil det givet gøre det attraktivt at gå fra bil til tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen