Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af pjl, torsdag 08. august, 2019, 11:50 (15 dage siden) @ Svend

Man kan da nøjes med at male materiellet rødt og forsyne det med et linjebogstav ..... og vupti, man har et S-tog :-)
En tysk pendent til 55 cm perroner, endnu ikke i rød .....

Netop. Man kunne gøre som i eksempelvis Paris, hvor RER C og D benytter almindeligt matriel (lav indstigningshøjde) i et S-Togs lignende system - at ændre kystbanen til en "S-Bane" kræver ikke en milliardinvestering og konvertering, men jeg kan selvfølgelig godt se grunden til at man ikke vil have en materieltype, som er låst til få togsystemer, men man kunne tænke lidt ud af boksen og få sig et togsæt, der egner sig bedre til mellemdistance regionaltrafik, mange døre, hurtig passagerudveksling og hurtig acceleration.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine
Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.
 Læs artiklen 
AHJ ML5206
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen