Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, 10/8 2019, 17:55 (1578 dage siden) @ Pyloriis

Det er netop dumt at gøre det her konsistent. Det er kun få stationer hvor der er så meget mylder og når man når dertil begynder man at se efter alternative investeringer. I København er det på S-banen kun Nørreport og måske Hovedbanen og i metroen Nørreport, Kongens Nytorv og Christianshavn hvor man har så mange mennesker at det er et problem. Udstigning i begge sider ville alle andre steder blot være en fordyrelse. Det er så også derfor man lave en ny metro, der aflaster røret og Nørreport station og snakker om en ny metro under havneløbet (nok Tingbjerg/Brønshøj-Bispebjerg-Riget-Sankt Hans Plads-Forum-Kbh H-Islands Brygge-Amagerbro-Kløvermarken).

Og så skal man huske at der faktisk er konsistent venstreudstigning i metroen (bortset fra endestationerne) og i stort set i s-toget fra Hellerup til Valby.

låst
2939 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
DSB E974

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak