Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, søndag 11. august, 2019, 06:19 (127 dage siden) @ steenth

Jeg tror man skal tage de nemme løsninger først. Fx rejsekortproblemet, rettidighed og stabilitet. Hvorfor skal alle S-tog fx gennem Røret. Det smadrer jo hele S banen, når et tog strander der.


Enig omkring røret.
Men et flertal her i forummet mener jo at det er nødvendigt at kørefjern og regionaltog igennem til Østerport.
Men lod man S-tog benytte alle 4 spor reducerede man generne ved togstop.


Der virker ikke at du fatte pind omkring trafikafvikling. Hovedbanen har ikke kapacitet og plads til at alle tog vender der - det er derfor man sender tog til Østerport, Helgoland, Nivå og Helsingør, som samlet bedre kan håndtere rollen som endestation.

Jo det tror jeg nu nok at jeg gør.
Men jeg er ikke enig i at Hovedbanegården om 20-30 år har samme betydning som hidtil.
Det er traditionel tankegang at alle tog til og fra Hovedstaden skal udgå eller over Hovedbanegården.
Jeg tror at flere og flere vil skifte på Ny Ellebjerg og der vil komme flere tog til Kastrup.
Kommer der internationale tog påny vil de kører over Øresundsbroen og stoppe på Ny Ellebjerg .
Jeg tror også at behovet for udvidaf S-banen viæ medføre behov for flere spor gennem "Røret".
Her vil alternativet være at bekoste en ny forbindelse.
Enten som 2 spor mere hvilket vil være dyrt og besværligt eller en ny tunnel som skal under Metroen til fjernbanen.
Det vil ingen betale.

Men lad os se hvem som får mest ret om 25-30 år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen