Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, lørdag 10. august, 2019, 23:20 (725 dage siden) @ mikedk2100

Ja, det kan lade sig gøre. Det kan også lade sig gøre at regne på prisen og på gevinsten. Og de står simpelthen ikke mål med hinanden.


Hvir ved du det fra?

Hvis du kan få 30-40% flere med S-toget fremfor at køre på motorvejene sparer den enkelte mange spildte timer ved ikke at holde i kø og samfundet sparer mange penge på ikke at udvide vejnettet.


Du får da ikke 30-40% flere med s-toget ved at skære sølle 3-4 min af køretiden (som så alligevel ædes op, hvis alle tog skal standse ved alle stationer)

Nu kommer der også nye tog og vi kan håbe signalsystem vil bidrage så samlet kunne det blive 6-10 min.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001
Pris 300 kr.

Læs mere
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen