Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, lørdag 10. august, 2019, 20:11 (9 dage siden) @ Pyloriis

Ja, det er en del af grundlaget for de nye metroer. Ringbanen mellem Østerport og Hovedbanen vil aflaste s-toget der og Nørreport især. Nu ser man så at der er ved at blive fyldt op på den eksisterende metro M1 og M2 – man kan gøre togene længere, men det får man ikke mere kapacitet på de forskellige stationer af (særligt elevator og rulletrapper).

Når det er sagt bygger man selvfølgeligt også nyt for at få nye dele af byen bundet på nettet. Man skal dog hele tiden huske, at når man bygger nyt et sted kan det medføre flere passagerer et andet sted og netop derfor bygger man et net så de forskellige baner krydser flere forskellige steder og man ikke får "single point of failure" som røret på s-banen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen