Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, 10/8 2019, 23:18 (1683 dage siden) @ tgpsen

Lad S-toget overtage strækningen.
Hvorfor lade Kystbanen være anderledes end strækningerne til Frederikssund, Hillerød eller Køge?

Fordi den kan forlænges til Sverige med en HH-tunnel.

Ja og det skulle primært være til godstoge.

Nej, til Øresundspassagertog.

Som der så ikke er mange kunder til!

Noget som du sikkert ikke ønsker langs Kystbanen og gennem Hovedbanegården. Godsringen er mig bekendt nedlagt.

Stråmand. Passagertog, sagde jeg.

Så en evt HH-forbindelse vil betyde ny bane fra Helsingør over Hillerød og ned mod enten Høje Taastrup eller Trekroner ved Roskilde.

God ide til den foreslåede godstogstunnel ved Snekkersten.


Svenskerne vil derudover givet modsætte sig persontog som kører udenom Malmø.

Sludder og vrøvl. De vil blive kisteglade over en direkte regionaltogsforbindelse Helsingborg - København.

De 100 personer dagligt vil givet finde det interessant.

Der kommer alligevel ikke til at køre andre tog på denne strækning fremover.

Siger DSB. Hvorlænge findes de endnu?

DSB? Sikkert mange år endnu hvis den politiske vilje er til det. Ellers som er selskab der forsøger at drive jernbane rundt omkring i Europa.

Held og lykke med det.

låst
3082 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak