Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, lørdag 10. august, 2019, 23:18 (166 dage siden) @ tgpsen

Lad S-toget overtage strækningen.
Hvorfor lade Kystbanen være anderledes end strækningerne til Frederikssund, Hillerød eller Køge?

Fordi den kan forlænges til Sverige med en HH-tunnel.

Ja og det skulle primært være til godstoge.

Nej, til Øresundspassagertog.

Som der så ikke er mange kunder til!

Noget som du sikkert ikke ønsker langs Kystbanen og gennem Hovedbanegården. Godsringen er mig bekendt nedlagt.

Stråmand. Passagertog, sagde jeg.

Så en evt HH-forbindelse vil betyde ny bane fra Helsingør over Hillerød og ned mod enten Høje Taastrup eller Trekroner ved Roskilde.

God ide til den foreslåede godstogstunnel ved Snekkersten.


Svenskerne vil derudover givet modsætte sig persontog som kører udenom Malmø.

Sludder og vrøvl. De vil blive kisteglade over en direkte regionaltogsforbindelse Helsingborg - København.

De 100 personer dagligt vil givet finde det interessant.

Der kommer alligevel ikke til at køre andre tog på denne strækning fremover.

Siger DSB. Hvorlænge findes de endnu?

DSB? Sikkert mange år endnu hvis den politiske vilje er til det. Ellers som er selskab der forsøger at drive jernbane rundt omkring i Europa.

Held og lykke med det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen