Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, lørdag 10. august, 2019, 23:04 (13 dage siden) @ Michael Deichmann

Fungerer ERTMS noget sted på banegårde som Hovedbanegården?

Nej, det tror jeg ikke, og det er heller ikke installeret på Kbh H endnu. Man ved godt hvad problemet er, man har løsningen og er formentlig igang på europæisk plan at arbejde med papirsiden. Jeg ved det ikke, men det skal man nok få styr på til den tid.

Det fungerer- som du selv påpeger det - endnu ikke på S-banen og gør et tilsvarende system det noget sted i Europa? Hvis ja - så angiv gerne et eksempel af nogenlunde samme omfang som vores hjemlige S-bane.

Det fungerer dagligt nu fra Hillerød og Klampenborg til Svanemøllen. Togene er lidt længe om at bremse, hvilket nu er indregnet i køreplanerne, og selvfølgelig betyder at man ikke høster de gevinster der kan forventes. Det kan sagtens være et prioriteringsspørgsmål at det ikke er løst, for uanset hvad nogen her påstår, så er ensartet daglig transporttid vigtigere end længden. Du kan faktisk godt bruge tiden i S-toget til f.eks. at behandle e-mails mm. eller læse fagliteratur mm.
Og så er det stadig en skrøne at alle pendlere skal til Østerport, Nørreport, Vesterport og Kbh.H, men fra Nordsjælland til Brøndby, Glostrup, Gladsaxe, Ballerup mm. hvilket kræver forbindelser på tværs, og der stopper festen. Så vi kommer fortsat til at benytte Motorringvejen.
Det samme gælder selvfølgelig for de der kommer ind ad Køge bugt eller Holbækmotorvejene.

Reelt er der tale om et system som ikke noget sted fungerer i storskaladrift inkl. større banegårde og gevinsten mangler stadig på S-banen.
Lidt ligesom IC4 togene for 7-8 år siden eller EFI (skat) eller Sundhedsplatformen.
Det er da muligt det kommer til at fungere som tiltænkt - men det er d.d ikke tilfældet.

Nu er det så ikke alle der har behov for at checke mails etc på vej til og fra arbejde. De vil blot hurtig frem eller hurtig hjem.
Men vi er meget enige om at rigtig mange rejsende ikke skal til Hovedbanegården, Nørreport m.fl.
Det mangler så tilhængerne af Timemodellen at indse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen