Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Jens Hansen, torsdag 08. august, 2019, 06:41 (15 dage siden) @ Peter Christensen

Der er et andet - ganske overset - aspekt i dén her sag og handler mere om hvorvidt, der skal stå "S" på togene eller ej.
S-banen behøves ikke at blive udbudt, hvorfor DSB/ministeriet muligvis ønsker at beholde S-banen (og dermed Kystbane) hos DSB.
Al regionaltrafik skal ad åre udbydes og "nogle" er måske ved at forsøge at fremtidssikre en rest af DSB?
Gad vide om den form for fremtidssikring er ønskeligt?

Bulls eye!

Der er ingen tvivl om at DSB ser S-togene som deres redningsplanke. Derfor har de også sat projektet "Fremtidens S-tog", sanktioneret af ministeriet, igang (vendt i anden tråd).

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen