Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, lørdag 10. august, 2019, 22:08 (1014 dage siden) @ Pyloriis

Ja. Det er så derfor man investerer i signaler og nye tog og andet, der gør driften bedre.

Her kan man så indvende at en fordel ved sideperroner er, at de i hvert fald i den ene side kan have direkte adgang stationsbygninger, busser, afhentning eller andet.

Faktisk kan man på Køge, Hillerød, Ballerup, Hellerup, Klampenborg, Frederikssund, Ølstykke, Aalborg, Helsingør, Kokkedal og sikkert også en hel del andre stationer tilgå en eller flere perroner direkte fra terræn og man sparer dermed en tur op og ned af trapper. Man kan også bedre lave læområder o.l. på øperroner.

Igen – der er forskel på nytænktning (f.x. en ny bane Hillerød–Roskilde over Vinge/Ølstykke) og så at fremture med en ide der er prøvet og hvor gevinsten ikke helt står mål med omkostningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak