Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, lørdag 10. august, 2019, 22:08 (725 dage siden) @ Pyloriis

Ja. Det er så derfor man investerer i signaler og nye tog og andet, der gør driften bedre.

Her kan man så indvende at en fordel ved sideperroner er, at de i hvert fald i den ene side kan have direkte adgang stationsbygninger, busser, afhentning eller andet.

Faktisk kan man på Køge, Hillerød, Ballerup, Hellerup, Klampenborg, Frederikssund, Ølstykke, Aalborg, Helsingør, Kokkedal og sikkert også en hel del andre stationer tilgå en eller flere perroner direkte fra terræn og man sparer dermed en tur op og ned af trapper. Man kan også bedre lave læområder o.l. på øperroner.

Igen – der er forskel på nytænktning (f.x. en ny bane Hillerød–Roskilde over Vinge/Ølstykke) og så at fremture med en ide der er prøvet og hvor gevinsten ikke helt står mål med omkostningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere
Hectorrail3 rengøring tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen