Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, 10/8 2019, 22:08 (1724 dage siden) @ Pyloriis

Ja. Det er så derfor man investerer i signaler og nye tog og andet, der gør driften bedre.

Her kan man så indvende at en fordel ved sideperroner er, at de i hvert fald i den ene side kan have direkte adgang stationsbygninger, busser, afhentning eller andet.

Faktisk kan man på Køge, Hillerød, Ballerup, Hellerup, Klampenborg, Frederikssund, Ølstykke, Aalborg, Helsingør, Kokkedal og sikkert også en hel del andre stationer tilgå en eller flere perroner direkte fra terræn og man sparer dermed en tur op og ned af trapper. Man kan også bedre lave læområder o.l. på øperroner.

Igen – der er forskel på nytænktning (f.x. en ny bane Hillerød–Roskilde over Vinge/Ølstykke) og så at fremture med en ide der er prøvet og hvor gevinsten ikke helt står mål med omkostningen.

låst
3162 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH329ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak