Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af RasmusD, 11/8 2019, 00:13 (1917 dage siden) @ Pyloriis

Fjernbanen skal kun køre til Hovedbanegården!

Åh gud, det her idioti igen. Du har fået forklaret, gentagne gange, af indtil flere ubegribeligt tålmodige brugere herinde, at den ide er fuldkommen ude af trit med virkeligheden. Du halverer kapaciteten på København H ved at gøre den til sækbanegård i stedet for gennemkørselsbanegård, og afskærer adgangen til de mere end 20 vende- og opstillingsspor på Østerport og Helgoland, samt værkstedet på Helgoland - der vedligeholder og reparerer alle DSB's eltogsæt!

Hvor skal alle disse tog vende og holde med din plan? Der er ikke plads på København H. Der er ikke plads i Kastrup.

For ikke at snakke om alle de højbane-agtige stationer på resten af S-banen.

Hvor mange stationer er der her tale om?

Det her er fandme dovent. Du trækker den ene flyvske ide efter den anden ud af røven, men du har ikke orket at bruge ét eneste sekund på at undersøge den virkelighed, du så gerne vil lave om.

Men så prøv og kig på Nordhavn, Valby, Carlsberg, Vanløse, Flintholm, Nørrebro, Hvidovre, Glostrup og se hvor mange indkøbscentre, boligblokke og parcelhuse, du er nødt til at rive ned. Ny Ellebjerg og dens fine niveaufri krydsning kan man lige så rive helt ned og bygge forfra. Ditto med S-togsdelen af Køge Nord.

At dine luftkasteller konstant møder modstand herinde, har intet at gøre med mangel på nytænkning blandt de øvrige brugere, men alt at gøre med din komplette og evige virkelighedsfornægtelse. Du fremturer hele tiden med konkrete og omfangsrige ændringsforslag, men du har ikke sat dig det mindste ind i de ting, du vil ændre. Det viser dit svar her med alt tydelighed.

Det er håbløst. Med venner som dig behøver jernbanen ikke fjender. Heldigvis er du henvist til et nicheforum frem for en position med indflydelse.

låst
3527 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Jernbanebøger

Tog, skib og fly

Tog, skib og fly. Pris 320 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak