Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mpp, lørdag 10. august, 2019, 15:44 (127 dage siden) @ RasmusD

Ja – Der er udstigning til begge sider på Ballerup station i togene mod Frederikssund. Det handler så mest om at de lokale forhold tillader det. Derudover har jeg også set en del tilfælde hvor folk smutter igennem et holdende tog for at komme over til togene mod byen. I Holte er der 3 spor hvor det midterste så bliver brugt til de tog, der vender på Holte station – det er så smart at skal man videre mod Hillerød kan man gå ud af på perronen på den ene side og kommer man fra Hillerød og skal skifte kan man gå over den anden perron.

Det er dog svært at se at fordelene ved at anlægge perroner på begge sider overstiger de omkostninger der er ved det. Selv på Nørreport fungerer trafikken jo og med cityringen vil der være færre der omstiger der. Det er smadder forvirrende med udstigning i den ene side og indstigning i den anden side i Munchen og der skal kun være få der misforstår det før det hele skrider – hvilket vel også er grunden til at man ikke rigtigt bruger det flere steder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv
OHJ 38 - Historien om et lokomotiv
Pris 200,- kr.
 Læs mere 

Lokomotivfabrikker

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen