Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mikedk2100, 10/8 2019, 23:37 (1682 dage siden) @ Pyloriis

Nu kommer der også nye tog og vi kan håbe signalsystem vil bidrage så samlet kunne det blive 6-10 min.

Ja så burde der jo komme en markant stigning i passagererantallet på vel 20% bare ved de nye selvkørende tog og det nye signalsystem. Det tror jeg så heller ikke på, for den eventuelt sparede tid ædes op, fordi togene nu vil standse overalt.

S-toget skal, for at hente bilister over til sig, være konkurrencedygtig på turen fra dør til dør. Det nytter ikke noget, at folk kan spare et par minutter på køretiden, hvis de skal bruge den sparede tid på at gå op og ned ad trapper fir at finde den rigtige perron.

Jeg tror man skal tage de nemme løsninger først. Fx rejsekortproblemet, rettidighed og stabilitet. Hvorfor skal alle S-tog fx gennem Røret. Det smadrer jo hele S banen, når et tog strander der.

låst
3068 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak