Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af mikedk2100, København Ø, lørdag 10. august, 2019, 23:37 (239 dage siden) @ Pyloriis

Nu kommer der også nye tog og vi kan håbe signalsystem vil bidrage så samlet kunne det blive 6-10 min.

Ja så burde der jo komme en markant stigning i passagererantallet på vel 20% bare ved de nye selvkørende tog og det nye signalsystem. Det tror jeg så heller ikke på, for den eventuelt sparede tid ædes op, fordi togene nu vil standse overalt.

S-toget skal, for at hente bilister over til sig, være konkurrencedygtig på turen fra dør til dør. Det nytter ikke noget, at folk kan spare et par minutter på køretiden, hvis de skal bruge den sparede tid på at gå op og ned ad trapper fir at finde den rigtige perron.

Jeg tror man skal tage de nemme løsninger først. Fx rejsekortproblemet, rettidighed og stabilitet. Hvorfor skal alle S-tog fx gennem Røret. Det smadrer jo hele S banen, når et tog strander der.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen