Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)

af Frank Poulsen @, lørdag 10. august, 2019, 22:03 (715 dage siden) @ Pyloriis

Jeg tror stadig at 2-3 min er fuldstændig irrelevant for at man får folk i togene. Det afgørende er at rettidigheden og stabiliteten bliver til at stole på og det hedder 95% eller deroppe omkring, og ikke 80... Så kan man godt leve med 2 min mere. Men det kan selvfølgelig være jeg er ene om at have den holdning :)

Det er derfor jeg mener at det er der man skal sætte fokus. Hvad kan man gøre for at øge rettidigheden. Nu skal jeg ikke kunne sige det, men her kan man jo også sætte fokus på flere togsæt, bedre vedligehold, og mulighed for at bytte materiel nemmere ud ved mindre driftsfejl, inden de udvikler sig til større som så giver stop i trafikken.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen