Negativitet Billundbanen - Elektrificering og Togfonden (Generelt)
Når du nu lige nævner elektrificering Vejle-Struer, så er det en anden del af Togfonden, man burde fjerne. Hvis ellers Kattegatforbindelsen kommer. I stedet bør man elektrificere Aarhus-Herning (evt. Holstebro). (Og bygge Aarhus-Silkeborg).
Hvad ville det mon koste at lave en ny regulær højhastighedsbane fra Ringsted via ny tunnel under Store Bælt, tværs over Fyn ( men via eksisterende banegård i Odense) via ny tunnel under Lille Bælt til ny banegård nordvest for Taulov og direkte nordpå til Aalborg med kun et stop på en ny banegård ved Aarhus hvor man kunne skifte til Silkeborg, Herning, Holstebro og herfra videre mod nordvest.
Tog som kørte 300 km/h og kun stoppede i Ny Ellebjerg, Ringsted, Odense, ny station ved Taulov, ny station ved Aarhus og endelig Aalborg.
Med så få stop og god forbindelse i øvrigt til nuværende østjyske jernbane ved Taulov og ved Aarhus er grundlaget for en Kattegatforbindelse vel ikke tilstede?