Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Svenskerne vil genindføre nattog - påstigning i København (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 18/7 2019, 20:39 (1706 dage siden) @ Svend

Du mener vel, ud fra svenskernes ønsker og DSBs udtalelser:

Stockholm/Göteborg-Malmö - København - Berlin - Warszawa/Prag.
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Köln - Basel/Amsterdam/Paris
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Nürnberg (eventuelt München) - Wien/Innsbruck

Problemet er bare, at der - formentlig og i givet fald - vil være påstigning i København efter midnat, da det vil være et produkt rettet mod det svenske marked.

Hvorfor det? Nattoget fra Sverige mod det sydlige udland skal vel ikke have standsning på København H. Vognen(e) med påstigere fra Københavnsområdet kan derfor afgå passende tidligt til, at passagererne kan få en god nats søvn. Togdelen fra Sverige kan afventes på f.eks. Københavns Lufthavn, Kastrup eller Høje Taastrup station.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak