Svenskerne vil genindføre nattog - påstigning i København (Generelt)
Du mener vel, ud fra svenskernes ønsker og DSBs udtalelser:
Stockholm/Göteborg-Malmö - København - Berlin - Warszawa/Prag.
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Köln - Basel/Amsterdam/Paris
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Nürnberg (eventuelt München) - Wien/InnsbruckProblemet er bare, at der - formentlig og i givet fald - vil være påstigning i København efter midnat, da det vil være et produkt rettet mod det svenske marked.
Hvorfor det? Nattoget fra Sverige mod det sydlige udland skal vel ikke have standsning på København H. Vognen(e) med påstigere fra Københavnsområdet kan derfor afgå passende tidligt til, at passagererne kan få en god nats søvn. Togdelen fra Sverige kan afventes på f.eks. Københavns Lufthavn, Kastrup eller Høje Taastrup station.
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.