Svenskerne vil genindføre nattog - påstigning i København (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, torsdag 18. juli, 2019, 20:39 (460 dage siden) @ Svend

Du mener vel, ud fra svenskernes ønsker og DSBs udtalelser:

Stockholm/Göteborg-Malmö - København - Berlin - Warszawa/Prag.
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Köln - Basel/Amsterdam/Paris
Stockholm/Göteborg-Malmö København - Nürnberg (eventuelt München) - Wien/Innsbruck

Problemet er bare, at der - formentlig og i givet fald - vil være påstigning i København efter midnat, da det vil være et produkt rettet mod det svenske marked.

Hvorfor det? Nattoget fra Sverige mod det sydlige udland skal vel ikke have standsning på København H. Vognen(e) med påstigere fra Københavnsområdet kan derfor afgå passende tidligt til, at passagererne kan få en god nats søvn. Togdelen fra Sverige kan afventes på f.eks. Københavns Lufthavn, Kastrup eller Høje Taastrup station.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
Indsend billeder
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen