Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, onsdag 17. juli, 2019, 11:26 (63 dage siden) @ Svend

[/color]Forklar lige nærmere!
Transport-og Boligministeriet skriver således:

"Selve elektrificeringen af strækningen mellem Fredericia og Aarhus forventes på det nuværende
grundlag at finde sted i flere etaper med henblik på ibrugtagning ultimo 2026."

"Ultimo" bestyder "i slutningen" (af 2026) og det er da i overensstemmelse med planen om at køre med eltog fra K27 (december 2026). Men man så håbe på, at der bliver en periode forinden, så bliver tid til nødvendige prøvekørsler.

Jep, ibrugtagning forventes (som planen ser ud i juli 2019) ved køreplansskiftet i december 2026. Altså kan vi først forvente eltog til Aarhus i 2027. De 2 uger i december 2026 regner jeg ikke for nok til, at man kan sige, at der kommer eltog i 2026.

Det er blot min pointe og det behøver vist ikke pensles mere ud :)

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
 Læs artiklen 
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.



 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen