Avatar

Lige lidt oplysninger til en afsporet debat (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, søndag 21. juli, 2019, 22:22 (63 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

....Kritikken lyder, at Projektet ganske enkelt er meget dyrt, og ikke agilt nok, til at bringe Jernbanen i en markant bedre position i 2030, end den var i eksempelvis 2014, hvor der både kørte flere tog og med kortere rejsetid, højererettidighed og flere passagerer end nu.

Hmm, 2030, 2030, 2030?!? Hvor har man nu liiiige hørt det årstal før? NÅÅÅÅ JO! En 70 % reduktion i udledningen af CO2 inden 2030 har den nye regering lovet deres tillidsfulde vælgere.

Ved regeringen mon, at de 70 % reduktion , som det ser ud, skal opnås, uden at jernbanen er bragt i en markant bedre position i 2030, end den var i eksempelvis 2014, så der kan køre flere tog og med kortere rejsetid, højere rettidighed og (ikke mindst) flere passagerer?

Mit bud er, at selvfølgelig ved regeringspartierne det. De vidste naturligvis, hvad der er muligt, inden de gik ud og lovede noget af så drastisk betydning for det danske samfund, som en 70 % reduktion af CO2-udledningen. De er jo dygtige, veluddannede og ikke mindst gode og ærlige mennesker, der har lige så meget viden og indblik i mulighederne for en 70 % CO2-reduktion, som de har i klimafølsomhed overfor CO2. Derfor ligger det implicit i regeringens løfte, at der i de kommende år vil blive tilført signalprogrammet og og det hele taget udbygningen af jernbanen langt, langt flere midler, end hvad hidtil har været forudset nødvendigt. Ellers vil regeringen jo komme til at fremstå som dybt utroværdig, bortset fra blandt den allermest tillidsfulde del af dens vælgere. Det skal nok blive spændende at følge, når signalprogrammet bliver speedet op.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen