Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af andersj, Nordjylland, lørdag 20. juli, 2019, 23:24 (89 dage siden) @ jaer

Det er de samme validatorer man benytter til det nye og det gamle.

Vrøvl. De enkelte validatorer er godkendte til forskellige anlægstyper. Problemet er grundlæggende, at man for 10-15 år siden undlod at få nye validatorer ind.

Beklager. I præsentationen fra Banedanmark fra marts lignede det at det var en samlet pulje ifølge graferne, men ved at nærlæse præsentationen kan jeg da godt se at der står "Ekspertisen er knyttet til de enkelte (mangeforskellige) sikringsanlægstyper."

Man kan så undre sig over at man valgte at stoppe optaget af validatorer, for ændringer i ETCS skal jo fortsat bruge validering, bl.a. det forlængede krydsningsspor i Hjørring. Men man skal måske bruge færre validatorer når man kun har 2-3 typer anlæg (hvis der er forskel på Thales og Alstom ETCS)?

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen