Advarselslamperne blinker igen ved signalsystemet (Generelt)

af steenth, lørdag 20. juli, 2019, 23:33 (89 dage siden) @ Frank Poulsen

Så enig. For de der 15 års tid siden tænkte man (antager jeg, jeg var ikke en del af beslutningen), nu kommer det nye så nu drosler vi ned for validatorer og teknikere og siger til producenterne vi kun behøver reservedel de næste 5-10 år... Det viste sig så at være 20-25 år måske..., uden nogen som helst tanke på at det kunne blive forsinket og der kunne ske små ændringer og andet mindre vedligehold i de næste 10 år i de gamle systemer, som så måske er 20-25 år... Man var alt for optimistiske på det nye. Og det er det der koster banen nu og de næste 5-10 år... Men der er ikke så meget at gøre.

Det var allerede, da man snakkede om signalprogrammet problemer med at finde folk til nogle af opgaverne. Og Banedanmark har haft fokus på anskaffelse af nye relæer, da produktionen mange steder var stoppet, da de skulle købe ind til på både vedligeholde og nyanlæg indtil det nye signaler var i drift.. Den øvrige industri er holdt op at købe dem... og de var gået over til andre teknologier. Så Banedanmark må få de nødvendige relæer produceret i Brasilien. Det er nødvendige at købe nye relæer, da de ældste ikke holder evig og får på et tidspunkt for mange fejl selv med god vedligeholdelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen