Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af steenth, 29/1 2021, 17:17 (1183 dage siden) @ TroelsH

Mht kapacitet, så kan Malmö sende 1000m tog ud til DK og de kan også køre til Tyskland, men ikke på den tyske side. Det vil øge kapaciteten på Øresund med 25%, og det bliver noget billigere end de 6-7 mia kr til at udvide stationerne. Det kan tyskerne ikke håndtere hvis at jeg forstår det korrekt. De vil gerne have tog på 750 men tager, hårdt presset, 836m fra S/DK for at slippe biligere i broafgift. Man snakker i EU om tog på 1500m med to lokomotiver. Femern bliver indrettet til 1000m. Den mulighed som det åbner, er hvis vi indretter strækningen fra Køge og til den tyske side til 1500m tog, så kan de køre dem til Tyskland og dele dem i to 750m sæt på Femern øen eller hvor det nu er smart. Dermed behøver de ikke køre til Hamborg for at blive splittet op til 750m, men kan sendes ud i Europa som de er.

Hvem siger at Tyskland ikke åbner op for 1000 m lange tog på langt sigt på udvalgte strækninger? Det er ikke praktisk at sende tog i flere afdelinger, men det mere praktisk at sende et hel tog fra en rangerbanegårde til en anden, hvor toget kan igen kan deles, så de kan komme masse destinationer (både lokalte og endnu en rangerbanegård)

låst
1542 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak