Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)
Og mener du så at gods på skinner vil gøre det billigere for dem der i sidste ende skal betale?
Det er jo kunderne og skatteyderne.Og fjerner du lastbilerne fra Fehmern-forbindelsen og ikke sætter afgiften for at køre med godstog op - så ender regningen hos skatteyderne.
Men vi skal have en løsning som gavner såvel miljø som trafiksikkerheden.
Det sidste kunne fåes med rullende landeveje.
Hvorfor Rullende Landevej?
Traditionelle skydedørsvogne er en nem løsning.
Prøv at se billedet her fra Køge: Godset omlæsses fra bane til lastbil for at køres blot 300 meter hen til lageret, da virksomheden ikke har nok sporplads ved lageret.
Hvis det kan betale sig at omlæsse fra bane til bil for en afstand af blot 300 meter, hvorfor kan det ikke betale sig på 2 - 300 km?
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling