Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skåne rangerkapacitet rammer loftet - Mulighed for DK? (Generelt)

af Svend, 29/1 2021, 17:23 (1183 dage siden) @ steenth
redigeret af Svend, 29/1 2021, 17:58

> Hvem siger at Tyskland ikke åbner op for 1000 m lange tog på langt sigt på udvalgte strækninger?
.
Det gør DB Netze

Jeg leder lige efter den rigtige rapport, men i mellemtiden her et link og en udtalelse fra DB Cargo

https://www.allianz-pro-schiene.de/presse/pressemitteilungen/bahn-frei-fuer-740-meter-n...

Der Vorstandsvorsitzende von DB Cargo, Roland Bosch, sagte: „Wir begrüßen die Entscheidung des Bundes, ein mit 740-Meter-Zügen befahrbares Netz in Deutschland zu schaffen. Damit wird ein wesentlicher Produktivitätshebel der Eisenbahnverkehrsunternehmen, die Zuglänge, deutlich verbessert. Mit einer Standardzuglänge von 740 Metern erhöhen wir die Wettbewerbsfähigkeit der Schiene gegenüber dem Lkw in puncto Preis und Qualität.“

Dermed ikke sagt at der ikke på længere sigt (meget længere sigt) vil køre længere godstog end 740 meter i Tyskland, men indtil videre arbejder de på at få bragt toglængden op til denne på de fleste tyske strækninger.

"Über 60 Prozent der auf dem Netz der Deutschen Bahn verkehrenden Güterzüge haben eine Länge von unter 600 Metern. ... Zukünftig sollen Güterzüge rund 35 Waggons umfassen, das entspricht einer Länge von 740 Metern. Im Container-Transport bedeutet das: Ein 740-Meter-Güterzug ersetzt 52 LKW.30."

--
Svend

låst
1546 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere
DSB MY1118

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak