Tal om lastbiltrafik (Generelt)
MY1202
Rulllende landevej Nykøbing F til Kastrup?
Jeg har i tidligere indlæg gjort opmærksom på at disse 2 timers transporttid ikke giver mening for speditørerne.
For at det giver mening skal denne type transport op og vare minimum 8-9 timer for at chaufføren kan påbegynde næste 9 timers kørsel.
Derfor er det heller ikke aktuelt før Fehmern tunellen er klar.
Men så kunne man måske fantasere om en forbindelse fra omkring Marchen i Tyskland til f.eks. Markaryd i Sverige. Mens chaufførerne hviler tilbagelægges omkring 500 km. Marchen ligger godt for lastbiler til/fra retningerne Hannover og Bremen. Markaryd ligger ved motorvejen mod Stockholm og udmærket vej til Halmstad og videre mod Göteborg.
Nordtyskland/Belgien/Holland til Marchen kan nås indenfor 9 timer og fra Markaryd til hele Sydsverige og måske helt op til Oslo på de næste 9 timer.
Det er en bedre (hurtigere) forbindelse end med færgerne fra Travemünde til Trelleborg og Malmö, men kapaciteten??? OG investeringen hvem tør? OG hvad koster det at køre med??
P.Jensen