Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal om lastbiltrafik (Generelt)

af P.Jensen, 2/2 2021, 08:48 (1180 dage siden) @ My1202

MY1202

Rulllende landevej Nykøbing F til Kastrup?

Jeg har i tidligere indlæg gjort opmærksom på at disse 2 timers transporttid ikke giver mening for speditørerne.
For at det giver mening skal denne type transport op og vare minimum 8-9 timer for at chaufføren kan påbegynde næste 9 timers kørsel.

Derfor er det heller ikke aktuelt før Fehmern tunellen er klar.
Men så kunne man måske fantasere om en forbindelse fra omkring Marchen i Tyskland til f.eks. Markaryd i Sverige. Mens chaufførerne hviler tilbagelægges omkring 500 km. Marchen ligger godt for lastbiler til/fra retningerne Hannover og Bremen. Markaryd ligger ved motorvejen mod Stockholm og udmærket vej til Halmstad og videre mod Göteborg.

Nordtyskland/Belgien/Holland til Marchen kan nås indenfor 9 timer og fra Markaryd til hele Sydsverige og måske helt op til Oslo på de næste 9 timer.

Det er en bedre (hurtigere) forbindelse end med færgerne fra Travemünde til Trelleborg og Malmö, men kapaciteten??? OG investeringen hvem tør? OG hvad koster det at køre med??

P.Jensen

låst
1331 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak